Widoczność strony internetowej firmy transportowej

Podobnie jak w innych dziedzinach widoczność stron internetowej firmy transportowej przekłada się na ilość zleceń. Oczywiście reguła ta nie musi to dotyczyć wszystkich firm. Zlecenia można pozyskiwać na różne sposoby - przetargi, transportowe portale pośredniczące, reklama w prasie lokalnej, katalogi branżowe itd. Warto jednak optymalnie wykorzystać możliwość strony internetowej.

 

Jakie cechy powinna mieć strona firmy transportowej ?

  • czytelnie prezentować zakres oferty transportowej
  • nie liczy się ilość treści lecz czytelność przekazu
  • dobrze widoczne dane kontaktowe: numer telefonu, email
  • wyraźnie wskazać atuty firmy (raczej pomijać slogany typu "najniższe ceny")
  • estetyczna

Aby strona przynosiła efekty musi być jeszcze dobrze widoczna w internecie. Najważniejszym miejscem jest wyszukiwarka Google z kórej korzysta ok. 94% internautów w Polsce.

 

Od czego zależy wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania Google ?

  1. Ilości i jakości linków prowadzących do strony (można je nazwać "paliwem")
  2. Optymalnej treści w aspekcie kryteriów narzuconych przez wyszukiwarkę
  3. Rodzajem i wiekiem domeny
  4. Ilości błędów na stronie
  5. itd.

 

Skupmy się tylko na nad ilością linków i ich jakością

Typowymi miejscami pozyskiwania linków są:

- Fora internetowe gdzie link można umieścić w podpisie lub w treści. Ponieważ nakażdej stronie forum znajduje się od kilkunastu do kilkudziesięciu linków stąd ich wartość jest z reguły bardzo mało.

- Katalogi stron jeszcze niedawno były  dobrym źródłem. Obecnie tylko nieliczne katalogi dają bezpieczny link (który nie grozi filtrem ze strony Googla). Tutaj również na stronie wpisu znajduje się conajmniej kilka linków a więc ich wartość nie jest wysoka. Trzeba też dodać, że bezpieczne katalogi to są katalogi płatne. Dodanie wpisu kosztuje zazwyczaj od 7 do 12 zł.

- Katalogi presell page czyli blogi oparte na skrypcie wordpress i dostosowane do potrzeb pozycjonowania. Jakiś czas temu dawały bardzo dobre linki, obecnie negatywnie oceniane przez Google a więc mogące zaowocować otrzymaniem filtra.

- Komentarze na blogach zazwyczaj pozwalają na umieszczenie linka nofollow czyli linka, który nie ma wpływu na pozycję strony. Dobrze mieć takie linki ale nie one śa kluczem do sukcesu.

- Artykuły sposorowane i linki płatne w dobrych witrynach są drogie

- Systemy wymiany linków (SWL) obecnie stanowią bardzo niebezpieczne i ryzykowne źródło linków

- Wzajemna wymiana linkami pomiędzy stronami - zupełnie niedoceniana forma pozyskiwania wartościowych linków

 

Wzajemna wymiana linkami pomiędzy stronami

 

Jakie są zalety tej metody ?

  • minimalna ilość linków zewnętrznych na stronie a więc wysoka wartość linka
  • pozyskuje się linki ze stron opartych na różnych skryptach a więc wygladają bardzo naturalnie dla Google
  • zbieżna tematyka obu stron ponieważ z takimi stronami się wymieniamy
  • brak opłat - bezpłatna wymiana

 

Jakie są wady tej metody ?

  • bardzo dużo osób kojarzy je z SWL-ami czyli systemami wymiany linków i linkami rotacyjnymi, z którymi nic wspólnego nie mają a więc trudno znaleźć chętnych do współpracy
  • nie należy przesadzać z ilością linków wzajemnego linkowania typu A do B i B do A

 

Osoby i firmy dysponujące wartościową stroną o tematyce transportowej, turystycznej i fotograficznej zapraszamy do współpracy w zakresie wymiany linkami. Posiadamy po 3-4 strony w każdym z tych tematów tak więc limkowanie ma charakter bezpieczny. Bardzo często linki te również dostarczają wartościowy ruch. Adres mailowy do kontaktu dostępny jest w zakładce "kontakt"

 

 

Script logo